Hittar du inte vad du letar efter? Kontakta oss på 010-3333111. Våra lager är fulla med möbler!

FAQ

Frakt

Fråga: Hur mycket kostar frakten till xxx? Svar: Du kan lägga dina önskade produkter i varukorgen och går vidare till kassa, där visas leveranskostnad. (OBS. Leveranskostnad gäller enkom för leverans inom Sverige) .  

Sälja

Fråga: Vi har möbler vi vill sälja, hur går vi till väga? Svar: Maila ett par bilder på möblerna och en förteckning på vad du vill sälja till emil.synneby@rekomo.se. Berätta gärna när avvecklingen eller ommöbleringen sker. Så tar vi det där ifrån sen =)  

Leverans

Fråga: Hur lång leveranstid är det? Svar: På begagnade möbler är det oftast 5-10 arbetsdagar, nya möbler kan variera i leveranstid beroende på leverantör.   Fråga: Kan jag få möblerna levererade till xxx? Svar: Ja, vi levererar över hela landet. I centrala Göteborg, Malmö och Stockholm försöker vi alltid leverera med egen personal. Till övriga orter levererar DHL de flesta försändelserna.   Fråga: Bär ni upp möblerna? Svar: De leveranser som vi har möjlighet att leverera med egen personal (främst i Göteborg, Malmö och Stockholm) ingår inbärning. När vi skickar med transportbolag t.ex. DHL levereras godset till markplan.  

Montering

Fråga: Kommer skrivbordet monterat? Svar: Begagnade bord levereras i de flesta fall med monterat stativ och bordsskiva separat. Nya bord levereras helt omonterat.   Fråga: Monterar ni? Svar: Vi kan oftast leverera och montera med vår egen personal i Göteborg, Malmö och Stockholm med omnejd. Maila info@rekomo.se eller din lokala säljare för information om kostnad för leverans och montering.  

Ångerrätt

Fråga: Har ni ångerrätt? Svar: Ja, vi erbjuder alltid 2 veckors ångerrätt på köp via webben från det att varorna mottagits. Vid retur står man själv för fraktkostnaden.

Så handlar du

Fråga: Hur gör jag för att beställa något? Svar: Du kan handla direkt i vår webbshop genom att klicka på knappen ”Köp” på den produkt eller produkter du vill ha. Därefter väljer du “Gå till kassan” uppe i högra hörnet för att slutföra din beställning.  

Faktura

Fråga: Kan jag betala mot faktura? Svar: Ja, absolut! Vid beställning mot faktura gör vi en kreditupplysning på bolaget eller dig som privatperson. Ser kreditkollen bra ut skickas fakturan med 30 dagars kredit efter leverans. Då det gäller privatpersoner levererar vi endast till registrerad adress. Om kreditkollen inte går igenom eller om du vill ha leverans till annan adress, då skickas en förskottsfaktura. När vi har mottagit betalningen skickar vi er beställning.  

Garanti

Fråga: Hur är det med garantin på begagnade möbler? Svar: På våra begagnade produkter lämnar vi alltid 24 månaders garanti. På nya produkter skiljer det sig från leverantör till leverantör men minst 24 månaders garanti.  

Produktinformation

Fråga: Hur högt respektive lågt kan man höja och sänka ett höj- och sänkbart skrivbord? Svar: I produktinformationen står det “slaglängd”. Det anger hur lågt och högt bordet går.   Fråga: Mitt el-stativ har slutat fungera. Vad kan det vara för fel? Svar: Vanligaste felet är att bordet behöver nollställas. Det flesta modeller av bord nollställer du genom att sänka bordet ner i botten och sedan hålla inne ned-knappen i ca 10 sekunder. Sen ska det fungera. Detta fungerar dock inte på alla modeller. Kvarstår problemen? Ring till vår support.