• FAQ Vanliga frågor

    Frakt

    Fråga: Hur mycket kostar frakten till…?
    Svar: Om du lägger önskade produkter i varukorgen och går vidare till kassan så kommer leveranskostnad upp.

     

    Sälja

    Fråga: Vi har möbler vi vill bli av med, hur går vi till väga?
    Svar: Maila information (antal, vad det är, vart ni finns, när ni önskar bli av med era möbler samt bilder till emil.synneby@rekomo.se så återkommer han så snabbt han kan.

     

    Leverans

    Fråga: Hur lång leveranstid är det?
    Svar: På begagnade möbler är det oftast 5-10 arbetsdagar, men nya möbler kan variera i leveranstid beroende på vilken tillverkare det är.

     

    Fråga: Det står att möblerna finns i Stockholm, kan jag få dem till Malmö?
    Svar: Ja, vi levererar över hela landet.

     

    Fråga: Levererar ni?
    Svar: Ja, vi levererar främst med egen personal i Göteborg, Malmö och Stockholm. Till övriga orter levererar DHL de flesta försändelserna.

     

    Fråga: Bär ni upp?
    Svar: I Göteborg, Malmö och Stockholm kan vi leverera med egen personal som bär upp möblerna. När vi skickar med t.ex. DHL levereras godset till markplan.

     

    Montering

    Fråga: Kommer skrivbordet monterat?
    Svar: Begagnade bord levereras i de flesta fall med monterat stativ, med skivan separat. Nya bord levereras helt omonterat.

     

    Fråga: Monterar ni? Vad kostar det?
    Svar: Vi kan oftast leverera och montera med vår egen personal i Göteborg, Malmö och Stockholm med omnejd. Det är kostar fr 395 sek / h / montör.

     

    Ångerrätt

    Fråga: Har ni ångerrätt?
    Svar: Ja, vi erbjuder alltid 2 veckors ångerrätt på köp via webben från det att varorna mottagits. Vid retur står man själv för fraktkostnaden.

    Så handlar du

    Fråga: Hur gör jag för att beställa något?
    Svar: Du kan handla direkt i vår webbshop genom att klicka på knappen ”Köp” på den produkt eller produkter du vill ha. Därefter väljer du “Gå till kassan” uppe i högra hörnet för att slutföra din beställning.

     

    Faktura

    Fråga: Kan jag betala på faktura?
    Svar: Ja, absolut! Företag som beställer kan få faktura. Vid beställning görs en kreditupplysning. Om allting ser okej ut efter upplysningen skickas fakturan med 30 dagars kredit efter leverans, det gäller dock endast leverans till registrerad adress.
    Är bolaget inte kreditvärdigt, eller om du vill ha leverans till annan adress, då skickas en förskottsfaktura som ni får betala. När betalningen inkommit skickas möblerna till önskad adress.
     
     

    Garanti

    Fråga: Hur är det med garantin på begagnade möbler?
    Svar: På våra begagnade produkter lämnar vi alltid 6 månaders garanti. 

     

    Produktinformation

    Fråga: Hur högt respektive lågt kan man höja och sänka ett höj- och sänkbart skrivbord?
    Svar: I produktinformationen står det “slaglängd”. Det anger hur lågt och högt bordet går.

     

    Fråga: Mitt el-stativ har slutat fungera. Vad kan det vara för fel?
    Svar: Vanligaste felet är att bordet behöver nollställas. Det flesta modeller av bord nollställer du genom köra bordet ner i botten och hålla inne nedåtknappen i ca 10 sekunder. Sen ska det fungera. 
    Detta fungerar dock inte på alla modeller. Kvarstår problemen? Ring till vår support.