adidas Nordic

Från grundarens Adolf ”Adi” Dassler första par canvas skor på 1920-talet har adidas vuxit och blivit till Europas största sportvarumärke. Med ledorden “through sport we have the power to change lives” stöttar varumärket idrottare av alla slag och inspirerar branschen till starkare etiska riktlinjer. Visste ni t.ex. att ett av deras mål är att uteslutande använda sig av återvunnen plast före år 2024?
Rekomo fick uppdraget att planera och leverera hållbara möbler till adidas Nordic i Stockholm. Kontoret är inrett för ca 150 personer och är till största delen dekorerat med begagnade kvalitetsmöbler från svenska tillverkare.
”Rekomos bemötande och kunskap har från första början varit fantastiskt. Det tillsammans med förmågan att kunna leverera begagnade och nya möbler var avgörande vid vårt val av leverantör.” Ellinor Boström, Management assistent adidas Nordic.
Projektets miljöbesparing: 100,8 kg CO2 per arbetsstol RH Logic, 76 kg CO2 per höj och sänkbart skrivbord.

Foto: Jason Strong Photography